Sunday, December 4, 2011

DI MANA SENSITIVITI KTA??

Bismillahirrahmanirrahim...

Subhanallah, subhanallah, subhanallah...

2 hari lepas, selesai satu program dakwah bersama JAWI. Satu program yang berusaha melahirkan bakal-bakal golongan USTAZ/AH PROFESSIONAL. Alhamdulillah, Allah permudahkan segala urusan. Syukur juga kerana saya terpilih untuk menyertai program tersebut. Dalam ramai lagi hambaNya, kenapa saya yang terpilih??
Ya, saya dapat rasakan inilah KASIH SAYANG ALLAH, terima kasih Ya Allah...

TEORI VS PRAKTIKAL

"Hari ni ada talk, esok ada seminar, malam ni talaqi, minggu depan pulak ada kuliah"
"Ye, nak pegi2."

Alhamdulillah, kesedaran terhadap kepentingan ilmu sebeginilah yang kita mahukan dalam masyarakat kita. Kejarlah ilmu, carilah majlis ilmu, kerana dari situlah kita semakin mengenali Tuhan kita.

Namun dalam skop dakwah, saya ingin membawa anda semua berfikir. Sejauh mana teori ilmu mampu membawa dan memandu kita menghadapi realiti masyarakat sebenar??

Maka saya melihat cabaran turun ke lapangan berhadapan dengan masyarakat adalah realiti yang sebenar. Sudah terlalu banyak teori ilmu yang kita dapat, maka sampai masa segala ilmu itu perlu dipraktikkan dalam masyarakat sebenar.

Alhamdulillah, pengalaman yang dilalui membuka mata saya akan realiti masyarakat di luar sana. Ramai hamba Allah di luar sana yang memerlukan bantuan kita. Jadi, siapa lagi kalau bukan kita yang menghulur tangan membantu dan memimpin mereka menuju jalan kebaikan.

Tahniah PROTAZ PROJECT (^_^)


No comments:

Post a Comment