Friday, July 13, 2012

Sampaikan Aku PadaNYA

Bismillahirrahmanirrahim...


Subhanallah, 8 hari lagi...


Allahumma ballighna ramadhan, aamiin... Ya Allah, sampaikanlah kami kepada Ramadhan.


8 hari, bermacam-macam kemungkinan boleh berlaku sepanjang 8 hari. 19 Julai bersamaan 1 Ramadhan, alhamdulillah genap umur 22 tahun pada tarikh yang sama, (salah, 20 julai
= 1 Ramadhan ^^) insyaAllah jika dipanjangkan umur. Ya Allah, tidak sabar menunggu ramadhan kali ini.



Setiap kali Ramadhan datang, azamnya moga dimanfaatkan sebaiknya. Ya Allah, beri aku peluang menemuinya, moga aku tidak mensia-siakannya. Begitu berbeza rasanya kehadiran kali ini.


Teringat pesan kakak naqibah, sebaiknya kita menyambut ulang tahun kelahiran kita dengan berpuasa, tanda kesyukuran kepada Allah atas nikmat nyawa dan umur di dunia ini. Alhamdulillah, jika diberi kesempatan nyawa yang genap 22 tahun, Rumaysa akan berpuasa pada tarikh kelahiran, puasa di bulan Ramadhan. 
(Terkilan juga tak dapat berpuasa, kerana sehari sebelum Ramadhan. Apa pun, alhamdulillah sebaik sahaja menjengah usia 22 tahun, saya bertemu madrasah Ramadhan)
=)


Moga ada keberkatan pada tahun ini, pada saat umur mencecah 22 tahun. Ya Allah, semakin dekat dengan TARIKH KERAMAT itu. Terima aku ya Allah. AAMIIN...


Fikir zikir bersama~~ ^^

No comments:

Post a Comment